Blog

De Facebook-pixel, interessant voor mijn bedrijf?

 

Klinkt het woord Facebook-pixel je onbekend in de oren, maar wil je er graag meer over weten? In dit blogbericht leggen we jou meer uit over de pixel en hoe je deze moet opmaken en installeren. Zeker de moeite waard dus! 

Facebook-pixel what’s that? 

Een Facebook-pixel is een analysetool die je helpt om de juiste mensen te targeten bij je advertenties op social media. De pixel meet wie je website bezoekt zodat je meer inzicht krijgt in de profielen van je doelgroep. Wie is geïnteresseerd in je website en wie niet? Welke mensen behoren dus tot je doelgroep en in welke mensen moet je je tijd niet steken? Een handige tool die je helpt om tijd EN geld uit te sparen en zo betere leads te verkrijgen.
 

Voor wat kan je dit gebruiken? 

De Facebook-pixel kan je voor enkele zaken gebruiken.
Ten eerste zorg je er met de pixel voor dat je social media advertenties aan de juiste doelgroep worden getoond. Dankzij de pixel kan je personen targeten die erg lijken op je bezoekers van de website of specifieke mensen die (een bepaalde pagina van) je website hebben bezocht. De pixel is dus ook handig voor het retargeten van personen die je website hebben bezocht, maar geen actie hebben uitgevoerd.

Ten tweede kan je ervoor zorgen dat je verkoop gestimuleerd wordt met de pixel. Als je automatisch bieden instelt, bereik je mensen die meer kans hebben om een bepaalde actie uit te voeren op je website.

Als laatste is de pixel er ook om de resultaten van je advertenties te meten. Je meet dus wat er gebeurt als de vooropgestelde doelgroep je advertentie te zien krijgt. Welke acties voeren ze uit, wie zijn ze... 
 

Hoe stel ik de Facebook-pixel in: 

  1. Ga naar het gebeurtenisbeheer, via de bedrijfsmanager, van je Facebookpagina. 
  2. Eénmaal je bij gebeurtenisbeheer bent, klik je op nieuwe gegevensbron toevoegen en daarna op Facebook-pixel. Indien je nog geen pixel hebt staat er onder gegevensbronnen, Facebook-pixel, ook hier kan je op "aan de slag" klikken om de pixel aan te maken. 
  3. Geef je pixel een naam. Neem een herkenbare naam, een tip hierbij is om de naam van je website/onderneming toe te voegen aan de naam. 
  4. Voer je website-url toe. 
  5. Klik op doorgaan. 
Facebook-pixel aanmaken
Facebook-pixel aanmaken
Facebook-pixel aanmaken

Nu is je pixel aangemaakt en is het tijd om de pixel toe te voegen aan je website. Hiervoor heb je enkele mogelijkheden:

  1. Je voegt de code zelf toe (indien je zelf de code van je website kan veranderen) 
  2. Partnerintegratie gebruiken (bv Google Tag Manager) 
  3. Stuur de code via mail naar je websitebouwer (zoals CreaThing ;-) )

Doelgroepen opslaan, ja ook dat kan!

Met de Facebook-pixel kan je aangepaste doelgroepen aanmaken om daarna te gebruiken voor je advertenties. Wij geven je de stappen mee om die doelgroepen aan te maken. 

  1. Ga naar doelgroepen via advertentiebeheer van je Facebookpagina. 
  2. Klik op nieuwe doelgroep aanmaken en kies voor websiteverkeer
  3. Vul het regelgedeelte aan. Deze voeg je naar eigen wensen in. 
  4. Geef je doelgroep een herkenbare naam, zodat je ze makkelijk terugvindt als je ze wilt gebruiken. 
  5. Klik op Doelgroep maken.

Met deze simpele stappen heb je een zeer goede doelgroep met veel potentieel om je advertenties naar uit te sturen!

 

Hulp nodig met je Facebook-pixel?

contacteer ons of bel 056 123 003