Overslaan en naar de inhoud gaan
Rinke en Matteo van Bistroteca Fiore
Case intro
Case intro specifications
case intro text

Bistroteca Fiore

Een frisse start voor restaurant Bistroteca Fiore

In mei 2023 onderging het voormalige Eetcafé de 7 Zonden in Kortrijk een complete transformatie en werd het herboren als Bistroteca Fiore. De eigenaars Rinke en Matteo, stonden voor de uitdaging om niet enkel van naam te veranderen, maar ook om een nieuwe identiteit te creëren voor hun restaurant. Ze wendden zich tot studio Roger voor hulp. 

The challenge

De vraag was duidelijk: wij willen van naam veranderen, maar hebben geen idee wat daar allemaal voor moet gebeuren. Kortom, we moesten een naadloze overgang faciliteren van de oude naar de nieuwe naam, terwijl de essentie van het restaurant behouden bleef. Dit omvatte de creatie van een nieuw logo op basis van schetsen, het ontwerp van printmaterialen zoals de menukaart en visitekaartjes en de ontwikkeling van een website en social media strategie.

Designontwerp op basis van een idee

Studio Roger kwam tot een strategisch plan van aanpak waar we samen de to do’s bepaalden. Een nauwe samenwerking waarbij we de ideeën van Rinke en Matteo perfect vertaalden naar print en online.

De eerste stap was het digitaliseren van hun nieuwe logo. Een courgettebloem met rood en groen. Dat was het idee voor het nieuwe logo van Bistroteca Fiore. Om tot een mooi digitaal logo te komen, verfijnden we de tekeningen van Rinke tot een sprekend ontwerp. Vervolgens stonden wij ook in voor het design van de menukaart en de visitekaartjes.

Gebruiksvriendelijke website

Ook het interieur van de zaak werd aangepakt. Op basis van de kleurencombinatie die Rinke en Matteo in hun restaurant gebruikten, wilden ze een eenvoudig design voor hun website. Met de kleuren groen, zwart, rood en wit, maakten we een simpele website waar de zaakvoerders heel eenvoudig in kunnen werken en bezoekers een tafeltje in het restaurant kunnen reserveren.

Foto- en video voor vacaturecampagnes en de website

Om nieuwe medewerkers te vinden, stuurden we onze video- en fotograaf op pad voor een avond. Resultaat? Video's en foto’s voor een gerichte advertentiecampagne op social media. Na enkele weken hadden ze hun souschef gevonden! Daarna volgde ook nog een campagne voor een nieuwe zaalmedewerker, waarvoor we een nieuwe montage maakten. We bereikten met de campagnes niet enkel sollicitanten, maar ook restaurantbezoekers.

Rinke Soubry

Jullie hebben mijn ideeën perfect vertaald in designs en een website zoals ik het voor me zag. Zalig hoe jullie steeds begrepen wat ik bedoelde!

Verandert jouw bedrijf binnenkort ook van naam?

Studio Roger ontzorgt je met veel plezier op vlak van strategie, design, websiteontwikkeling, contentcreatie en marketing!